miercuri, 17 februarie 2021

ZIUA 2 : ZIUA DEMOCRATIEI

Scoala Altfel 2021
Marți, 16 februarie, a fost "Ziua Democrației" în Săptămâna Școala Altfel. A fost o zi în care am descoperit împreună, profesori și elevi, cât de importantă este democrația, cum pot fi falsificate alegerile și de ce este important să participăm la vot.

Pentru a înțelege mai bine cum funcționează acest regim, ne-am uitat la experiența opusă: regimul comunist în România. Am răsfoit "Ghidul ilustrat al comunismului românesc", am vizionat "Legenda milițianului lacom" din "Amintiri din Epoca de Aur, partea I" și am ajuns și în zilele noastre cu videoclipurile amuzante, dar pline de mesaj ale lui Mircea Bravo.

Pentru a pune în aplicare ceea ce au descoperit elevii prin aceste activități, la ora 11:00 am invitat-o pe Mihaela Cârstea, observator internațional pentru alegeri, să ne povestească despre experiențele ei electorale din România, Republica Moldova, Ucraina și Kosovo.

Nu uitați, democrația este ceva ce trebuie să protejăm zilnic! Fiecare dintre noi poate fi schimbarea!