Grădina Incluzivă, parte a acreditării Erasmus – un proiect educațional, ecologic și colaborativ între generații
În această primăvară, școala noastră a desfășurat un proiect de suflet intitulat „Grădina Incluzivă”, proiect desfășurat în cadrul acreditării Erasmus “Better together with Erasmus +”. Acest proiect a reunit în acest an elevii din clasele Pregătitoare, a III-a, a V-a și a VI-a într-o activitate comună cu scop educativ, ecologic și comunitar. Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Centrul SCHUBZ, care ne-a oferit sprijin, inspirație și un spațiu verde real unde copiii au putut lucra, experimenta și învăța prin practică.
Etapa I – Pregătirea teoretică și alegerea plantelor
Totul a început în sălile de clasă, unde elevii au participat la sesiuni educative despre grădinărit, răsaduri și ciclul de viață al plantelor. Am vizionat împreună materiale video și am discutat despre semințele pe care le putem planta și despre condițiile necesare pentru ca acestea să crească sănătos. Aceste momente au stârnit curiozitatea și entuziasmul elevilor, care au început imediat să viseze la propria lor grădină.
Etapa a II-a – Realizarea răsadurilor în clasă
În pasul următor, fiecare clasă a început să lucreze practic, pregătind răsaduri în sălile de clasă. Elevii au plantat semințe de morcovi roșii, castraveți, ridichi, pătrunjel și alte plante aromatice și legume. Fiecare copil a avut grijă de propriul ghiveci, udându-l zilnic și urmărind cu emoție primele semne de viață.
Această etapă a fost coordonată cu dedicare de către: prof. înv. primar Nedelcu Alexandra (clasa Pregătitoare), prof. înv. primar Tudor Raluca (clasa a III-a), prof. Anghelache Raluca (clasa a V-a) și prof. Alupoaie Diego (clasa a VI-a).
Etapa a III-a – Transplantarea în Grădina SCHUBZ
Când răsadurile au fost suficient de dezvoltate, le-am transplantat în grădina exterioară a Centrului SCHUBZ, pe un teren special destinat proiectului nostru. Activitatea de plantare a fost organizată în echipe mixte: clasa Pregătitoare a colaborat cu clasa a III-a, iar clasa a V-a cu clasa a VI-a, pentru a încuraja colaborarea, susținerea reciprocă și schimbul de experiențe între elevii de vârste diferite.
Fiecare echipă a avut grijă de o parcelă bine delimitată, unde a plantat răsadurile cu grijă și entuziasm. Copiii au experimentat bucuria de a lucra cu mâinile în pământ, de a simți mirosul plantelor și de a contribui direct la crearea unui colț de natură.
Etapa a IV-a – Îngrijire constantă și primele roade
Grija pentru plante nu s-a încheiat după plantare. Elevii au revenit în mod constant în grădină pentru a uda, a răsădi, a curăța buruienile și a observa evoluția fiecărei plante. După câteva săptămâni, munca lor a fost răsplătită: ridichi, morcovi și frunze proaspete de pătrunjel au început să apară, semn că efortul, răbdarea și implicarea au dat roade.
.jpeg)



.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)