Treceți la conținutul principal

Diseminări ale mobilităților din Turcia și Spania din cadrul proiectului Erasmus+ la Consiliul Profesoral

Pe 16 aprilie 2025, la Consiliul Profesoral, au avut loc două diseminări ale unor activități realizate în cadrul acreditării Erasmus "Better together with Erasmus" din școala noastră.

Prima diseminare a fost realizată de coordonatoarea proiectului, prof. Melinte Mihaela și prof. pentru învățământul primar Rujea Carmina, însoțitoare ale grupului de copii în mobilitatea din Bergama, Turcia, care a avut loc în perioada 17-14 februarie 2025. Menționăm că elevii participanți au făcut deja diseminări la 11 clase din școală. La mobilitate au participat 12 copii, care au avut o experiență extraordinară, atât la școala din Ayaskent, cât și în familii. Școala, situată în mediul rural, a devenit un adevărat magnet pentru copiii din orașul Bergama, situat la 16 km de Ayaskent. În prezentare, d-na profesoară Melinte, coordonatoarea proiectului, a punctat câteva aspecte care fac această școală atractivă și de ce nu, inspiratoare pentru cei prezenți la întâlnire. În primul rând domnul director, care a încercat pe toate căile (și a reușit) să ridice școala la nivel de școală dezirabilă pentru copiii din zonă. A adus profesori deosebiți care îi ghidează pe elevi în activități educative foarte atractive. A înființat astfel opționalul de robotică, care îmbină programarea cu construcții lego. Au devenit școală “zero waste” cu reciclare selectivă, cu o seră din materiale reciclabile, realizată printr-un parteneriat Erasmus, (cu plantare atât în sol, cât și doar cu substanțe nutritive) -ceea ce îi face pe copii responsabili și conștienți de rolul lor în această lume în schimbare. Biblioteca “zero waste” este un exemplu de refolosire (“upcycling”), nivel superior reciclării, unde mobilierul și decorațiunile sunt realizate din materiale reciclate. Școala îmbină învățarea cu jocul, atât în cadrul orelor, cît și în afara lor. Mesele de ping pong, opțiunea de a juca fotbal, baschet sau de a alege șahul ca modalitate de recreere în timpul pauzei, au făcut timpul petrecut la școală să fie foarte plăcut. Ateliere de reciclare creativă (pictare pe sticle sau confecționare de păpuși din hârtie reciclată, pictură pe pergament - material originar din Bergama), atelierele de gătit mâncare tradițională s-au constituit în momente memorabile pentru copii și profesori deopotrivă. Participarea la mobilitate le-a îmbunătățit copiilor abilitățile sociale și de comunicare, i-a deschis spre alte culturi și i-a făcut mai empatici și mai toleranți.



Tot în cadrul consiliului profesoral, doamnele profesoare pentru învățământul primar Duicu Mihaela și Nedelcu Alexandra au realizat o diseminare a cursului de formare „Cele 4 C-uri în educație – The 4C’s in Education”, care a avut loc la Barcelona în perioada 24-28 martie 2025. Cele două cadre didactice au evidențiat importanța celor patru competențe esențiale în educația contemporană – comunicarea, colaborarea, gândirea critică și creativitatea – și au prezentat exemple concrete de activități și aplicații digitale utilizate în cadrul cursului. Prezentarea a inclus metode interactive și strategii moderne de predare, menite să stimuleze participarea activă a elevilor și să susțină dezvoltarea lor integrală. Profesorii prezenți au experimentat împreună aplicația Plickers, digital gratuit folosit în educație pentru a colecta rapid răspunsuri de la elevi, fără ca aceștia să aibă nevoie de dispozitive electronice. Alte metode prezentate au fost: contractul de grup, perechi celebre (comunicare), jocul atomilor, metoda covorașului (colaborare), imagini înghețate (creativitate), strategia gândirii critice, metoda de gândire hexagon (gândire critică).




Colegele care au susținut prezentări au subliniat impactul pozitiv al acestei experiențe de formare internațională asupra propriei activități didactice și au împărtășit idei valoroase care pot fi adaptate și aplicate în contexte educaționale diverse, contribuind la îmbunătățirea calității actului educațional.