Miercuri
9 aprilie, 7 copii din grupul de copii Erasmus ai Școlii Gimnaziale
Peter Thal, au organizat două serii de ateliere pentru clasele 5A și 5C
în cadrul Săptămânii Școala Altfel. Păstrând ideea de
mentorat, început în luna martie cu diseminarea mobilității în Turcia la
10 clase din școală și continuat cu testarea produselor prezentate la
etapa județeană a concursului “Made for Europe” la alte 5 clase; copiii
și-au dorit să îi sprijine în continuare pe colegii lor mai mici în
diverse activități. Pentru că la școala din Turcia, activitatea școlară
se baza mult pe joc, s-au gândit ca în Școala Altfel să organizeze niște
ateliere…de jocuri.
Lego a fost una din activitățile foarte
îndrăgite în Turcia. E drept că acolo, construcția Lego era combinată cu
programarea de roboți. Bogdan și David, pasionați și ei de
construcțiile Lego, au propus colegilor lor să construiască, în grupe,
contra cronometru, cîte o construcție complexă, după un model primit. O
activitate de mare succes, care a dovedit că activitățile moderate și
concepute de copii pentru colegii lor (“peer learning”) ne ajută să
venim în întâmpinarea nevoilor reale ale elevilor noștri.
Cea
de-a doua echipă de voluntari a realizat un atelier de jocuri cu 5
stații în care au explicat, au moderat și s-au jucat împreună cu copiii:
șah, Dixit (joc de exprimare cu ajutorul imaginilor), au construit
brățări, au lipit piese electronice. La una din stații au testat jocul
EUROSTAR, câștigat la “Made for Europe” de la colegii de la Școala
Gimnazială Vulcan, precum și alte jocuri și materiale legate de Europa
și Uniunea Europeană, primite de la Centrul Europe Direct Râșnov. Astfel
Zara, Tudor, Andrei, Dan Tudor, și Nikki au avut ocazia să le arate
colegilor lor ce îi pasionează și să îi inspire să își urmeze pasiunile
și chiar să le împărtășească.
Noi, profesorii îndrumători, am
simțit bucuria de a vedea cum fiecare eveniment de felul acesta îi
ajută pe elevii mentori să fie mai responsabili în abordarea
activităților, mai atenți la detalii și mai inimoși. Și în general pe
toți elevii implicați în astfel de acțiuni i-am simțit mai uniți și mai
dornici să lucreze și să se bucure împreună.
“Better together with Erasmus+” Profesori coordonatori: Mihaela Melinte, Daniela Nae, Raluca Anghelache, Iuliana Ida.