Noi, echipa de copii Erasmus a Școlii Gimnaziale Peter Thal, vă prezentăm câteva din activitățile care au urmat mobilității noastre în Turcia. Am încercat, prin acestea, să dăm mai departe din experiența noastră, să creăm și să testăm resurse educaționale care să îi poată ajuta pe colegii noștri să învețe prin joc, ne-am jucat împreună și am citit colegilor noștri mai mici, în activități de mentorat care să cultive empatie, prietenie, incluziune.
Am început prin a disemina mobilitatea din Turcia la un număr de 10 clase din școala 3D, 4C, 4D, 5A, 5D, 6A, 6B, 6D, 7A și 7C. Copiii au fost foarte interesați, iar noi ne-am simțit bucuroși să avem oportunitatea de a le împărtăși și lor experiența noastră incredibilă. Am văzut multe lucruri care ne-au inspirat în mobilitatea din Turcia. Ca urmare, întorși acasă, am avut o întâlnire cu conducerea școlii în care am prezentat planul de îmbunătățiri propus de noi, inspirat din experiența noastră de o săptămână la școala din Bergama.
Am reluat activitatile de mentorat cu cei mici care au fost începute de colegii noștri mai mari anul trecut. Pentru că se apropia 8 martie, în prima săptămână de școală din acest modul am organizat și prima activitate de mentorat, cu un atelier de confecționare de brățări din mărgele pentru mămici. Am fost astfel la ora de Arte vizuale și activități practice la clasa a 2-a C, oferindu-le o oră de povești, creativitate și bucurie. Nu a fost ușor pentru că a fost prima noastră activitate de acest tip, dar am reușit să le captăm copiilor atenția. Unii dintre ei ne-au povestit despre mamele lor și despre cât de mult le iubesc.
Revenind la experiența noastră din Turcia, cel mai mult ne-a plăcut faptul că școala și învățarea se bazau mai mult pe joc. Începând de la cele 3 mese de ping pong, una aflată chiar în holul școlii, totul părea mult mai ușor datorită jocului. Programarea roboților se împletea cu jocul de Lego. Reciclarea era și ea un prilej de stimulare a creativității. Ora de engleză se făcea tot prin joc. Am jucat și multe jocuri în curte - inițiate de noi sau de colegii din Turcia. Ce mai, totul ni s-a părut acolo mult mai “liber la joc”.
Democrația și valorile europene se află printre obiectivele proiectului nostru. Întorși acasă, am participat la un atelier la “Centrul Europe Direct” din Râșnov. Aici am jucat un joc care ne-a captivat, pentru că era și de construit (Origami) și interactiv. Jucându-l, am învățat multe lucruri despre Uniunea Europeană. Este vorba despre jocul “paper hen”, “fortune teller” sau “solnița”, cum se mai numește și cu toții l-am jucat într-un moment sau în altul. Ne-am gândit să folosim acest model pentru a creea resurse pe care să le folosim când mergem la cei mici în activitățile de mentorat.
IATĂ CÂTEVA EXEMPLE DIN RESURSELE CREATE DE NOI
RESURSĂ… CULTURALĂ DESPRE TURCIA
"Am făcut resursa legată de mobilitatea în Turcia, având ca bază secțiunea istorică din slideshow-ul despre mobilitatea Erasmus+ în Turcia. M-am gândit să folosesc acest „joc” pentru a-i ajuta pe copii să înțeleaga mai bine, într-un mod distractiv, informațiile redate în prezentare. Intenționăm să o mai aplicăm și la alte diseminări pe care le vom mai facem în Săptămâna Altfel” a ma[rturisit Andrei Stoian, creatorul resursei..
Am dorit să atingem și obiectivele acreditării Erasmus cu crearea acestor resurse, astfel că ne-am concentrat în continuare pe obiectivul dezvoltării durabile și am creat RESURSA VERDE - DESPRE RECICLARE ȘI PROTECTIA NATURII
Împreună am creat această resursă pentru a îi ajuta pe colegii noștri mai mici să învețe într-un mod plăcut și amuzant cum să protejeze natura și să recicleze corect. Am fost împreună cu d-na profesoară de tehnologie, Raluca Anghelache, la o oră la clasa a 5-a B și la 5-a D. Pentru început am prezentat ideea noastră și povestea din spatele acesteia. I-am învățat cum să realizeze practic solnița și cum să o folosească. Copiii au fost încântați de joc și au învățat multe lucruri noi.
RESURSĂ PENTRU INCLUZIUNE
Am revenit, la clasa noastră de suflet, clasa a 2-a C. Am citit împreună o poveste despre bullying-ul fizic. Am ales “Îmbrâncitul nu e amuzant” o poveste care vorbește sincer despre durerea provocată de gesturi. Am fost prezenți într-o oră de dezvoltare personală unde am citit în lanț, iar fiecare voce a dus povestea mai departe. La final, am împărtășit cu ei experiențe din clasele noastre, din momente în care am fost martore sau chiar implicate în astfel de situații. A urmat o discuție sinceră, uneori cu nodul în gât, despre carte și despre propriile lor trăiri.
Aceste activități au fost urmate de activitatea cu resursa pe care am creat-o împreună cu doamna lor învățătoare. Aici, am realizat o solniță cu întrebări pe baza textului citit, o resursă interactivă menită să stimuleze gândirea critică și înțelegerea lecturii. Fiecare copil și-a găsit un partener și au răspuns la câte o întrebare din solniță. Astfel, au exersat exprimarea clară și argumentarea ideilor în fața colegilor și a noastră.
RESURSĂ DE EXERSARE A VOCABULARULUI ÎN LIMBA GERMANĂ
Împreună cu d-na profesoară de germană, Roxana Puchianu si patru copii Erasmus am organizat o ora de jocuri interactive în limba germană la clasa a 3-a C. Tematica jocului a abordat fixarea vocabularului limbii germane axandu-se pe limbajul în situații de zi cu zi precum: garderoba, corpul uman, locuința și orientarea pe harta. Am deshis ora interactiva cu stabilirea regulilor de joc, impartirea pe echipe si proba demonstrativa. Pe parcursul orei am remarcat istețimea, spiritul de reacție și fair play-ul participanților.
RESURSA DE EXERSARE DE FORMULE LA MATE
“M-am gândit să implementez ideea cu solnița unei materii mai puțin plăcute de către majoritatea elevilor: matematica. Ideea mi-a venit atunci când exersam pentru un test la matematică, întrebându-mă dacă aș putea combina o materie destul de plictisitoare pentru unii cu un joc, ceva distractiv, care să te ajute să ințelegi mai bine teoria predată la clasă. Astfel, ideea solniței „matematice” a prins viață. " spune Andrei Stoian
REALIZAREA UNUI GHID VIDEO PENTRU ASPIRANȚII ERASMUS
Având în vedere cât de greu ne-a fost tuturor să ne filmăm videoclipurile de prezentare pentru candidatura Erasmus, am încercat să venim în întâmpinarea colegilor noștri care vor candida în anii următori pentru a deveni membri în echipa de copii Erasmus. Am realizat astfel, cu ajutorul platformei Canva și desigur, a d-nei învățătoare Carmina Rujea un Ghid video pentru aspiranții Erasmus.
Iată câteva din activitățile noastre de mentorat, o parte din ele le-am prezentat și la Concursul Național de produse realizate prin proiecte europene, MADE FOR EUROPE, etapa județeană. Pentru noi, a fost o experiență foarte valoroasă, din care am învățat multe și din care am încercat să dăm mai departe și colegilor noștri.

.jpg)
.jpg)
.jpg)