Treceți la conținutul principal

Metode interactive de învățare și evaluare inspirate din proiectele europene eTwinning și Erasmus

"Metode interactive de învățare și evaluare inspirate din proiectele europene eTwinning și Erasmus" a fost titlul evenimentului organizat la Școala Gimnazială Peter Thal Râșnov cu ocazia microcercului de limbă engleză nr. 9 (zona Râsnov și împrejurimi) miercuri 11 decembrie 2024.


A fost o întâlnire deosebită, în care d-nele profesoare de limba engleză: Mihaela Melinte, coordonator de microcerc și ambasador Erasmus, alături de invitata specială, Diana Pușcariu de la Școala Gimnazială Vulcan, ambasador eTwinning, au promovat, într-o atmosferă destinsă, exemple de bune practici din proiecte Erasmus + și eTwinning. Ne-am conectat cu exemple din învățământ finlandez (ex: “phenomenon based learning”) și din mobilitatea cu copiii din Turcia (ex: “Dolmuș bus”), experiențe ale celor 2 școli acreditate Erasmus din Râșnov și Vulcan. Cum învățarea și evaluarea se pot face cel mai bine prin joc, am experimentat și câteva jocuri învățate în mobilitățile Erasmus (ex: Sleeping pandas, String game), La acestea s-a adăugat și o inițiere în eTwinning și o prezentare a unor proiecte premiate ale Școlii Gimnaziale Vulcan, “Keep it clean, keep it green” și un proiect aflat la debut “Book club: A song of hope to foster ESD, Creativity and Global Citizenship”, care ne-au inspirat și pe noi să plănuim o viitoare colaborare eTwinning. Participanții au primit și o valoroasă bibliotecă de resurse digitale, toate experimentate în proiecte Erasmus și eTwinning. 

O întâlnire benefică, în profesorii participanți au plecat încrezători, convinși atît de munca din spatele acestor rezultate, dar și de beneficiile participării la astfel de proiecte europene atât pentru profesori, cât și pentru elevi.