Un
nou eveniment din cadrul “Erasmus Days 2024”! În prezența echipei de
profesori și elevi Erasmus, miercuri, 16 octombrie, a avut loc la Școala
Gimnazială Peter Thal o activitate de diseminare a primului an de
acreditare Erasmus pentru elevi, părinți și profesori. Prezentările
au fost variate și antrenante. Pentru captarea atenției, a fost
prezentat un testimonial realizat de 4 elevi din generații diferite,
care au povestit despre beneficiile participării la programul Erasmus,
finanțat de Uniunea Europeană.
Coordonatorul proiectului,
d-na prof. Mihaela Melinte a prezentat obiectivele proiectului și
exemple de bune practici experimentate în cadrul mobilităților din
Germania și Croația (unde a participat alături de d-na prof. Alina
Lazăr) pentru obiectivele legate de dezvoltare durabilă și grădina
incluzivă. D-na profesoară Alexandra Nedelcu a preluat ștafeta și a
împărtășit participanților cum se aplică diverse metode moderne, bazate
pe joc și instrumente digitale de gestionare a clasei, de învățare și
evaluare preluate din activitatea de job shadowing-ing din Bialy Bor,
Polonia.Împreună cu d-na prof. pentru învățământ primar
Raluca Tudor este prezentat planul de acțiune propus pentru realizarea
obiectivelor proiectului. Este vorba despre activitățile realizate în
colaborare cu Centrul de educație Schubz (“Erasmus îmbracă haina verde”
și “grădină incluzivă”), lecții diverse preluate și adaptate din
mobilități.
Un obiectiv deosebit de important din planul
Erasmus se referă la implementarea de strategii anti- bullying. Colegele
noastre, profesoare pentru învățământul primar, Cristina Petric și
Daniela Stroie, participante la cursul pe această temă din Barcelona, au
prezentat planul de intervenție pe acest an pentru comisia anti-
bullying, care cuprinde intervenții la fiecare clasă și activități cu
copiii - “Cercul prieteniei”, menite să crească empatia și să-i ajute pe
participanți să își gestioneze emoțiile și conflictele printr-o
atitudine potrivită.
Un moment interactiv, foarte bine primit
de public, a fost un joc de conectare intitulat “Și eu” în care am
descoperit ca avem cu toții foarte multe lucruri în comun. Acesta este
doar un truc pe care d-nele profesoare Elena Muntean și Sanda Giurgiu
l-au scos din pălăria magică de resurse educaționale experimentate la
Praga în cadrul cursului despre “Pedagogiile secolului XXI”. Doamnele
profesoare Mihaela Duicu și Roxana Puchianu ne-au oferit o perspectiva
inedită asupra unor sisteme de învățământ performante: Finlanda și
Germania.
Începutul, ca și finalul, au aparținut copiilor.
Iris Brujbu, Ana Ida și Emilia Bacioiu au prezentat experiențele trăite
în mobilitatea din din Salzhausen, Germania, unde au fost găzduite în
familii, au participat la cursuri și activități ale școlii,
interacționând cu “konflict scouts” și “web coaches”- grupurile de
elevi voluntari, care își ajută colegii în gestionarea conflictelor și a
situațiilor de cyber bullying. Cei 61 de
participanți au aflat lucruri noi și interesante despre proiectele din
școală, au participat activ și, la final, și-au declarat intențiile de a
se alătura grupului de voluntari Erasmus pentru a participa la
viitoarele activități.