Treceți la conținutul principal

Erasmus Days 2024 - Retrospectiva primului an de acreditare Erasmus. Perspective pentru anul 2024-2025

Un nou eveniment din cadrul “Erasmus Days 2024”! În prezența echipei de profesori și elevi Erasmus, miercuri, 16 octombrie, a avut loc la Școala Gimnazială Peter Thal o activitate de diseminare a primului an de acreditare Erasmus pentru elevi, părinți și profesori. Prezentările au fost variate și antrenante. Pentru captarea atenției, a fost prezentat un testimonial realizat de 4 elevi din generații diferite, care au povestit despre beneficiile participării la programul Erasmus, finanțat de Uniunea Europeană.




Coordonatorul proiectului, d-na prof. Mihaela Melinte a prezentat obiectivele proiectului și exemple de bune practici experimentate în cadrul mobilităților din Germania și Croația (unde a participat alături de d-na prof. Alina Lazăr) pentru obiectivele legate de dezvoltare durabilă și grădina incluzivă. D-na profesoară Alexandra Nedelcu a preluat ștafeta și a împărtășit participanților cum se aplică diverse metode moderne, bazate pe joc și instrumente digitale de gestionare a clasei, de învățare și evaluare preluate din activitatea de job shadowing-ing din Bialy Bor, Polonia.
 







Împreună cu d-na prof. pentru învățământ primar Raluca Tudor este prezentat planul de acțiune propus pentru realizarea obiectivelor proiectului. Este vorba despre activitățile realizate în colaborare cu Centrul de educație Schubz (“Erasmus îmbracă haina verde” și “grădină incluzivă”), lecții diverse preluate și adaptate din mobilități. 
Un obiectiv deosebit de important din planul Erasmus se referă la implementarea de strategii anti- bullying. Colegele noastre, profesoare pentru învățământul primar, Cristina Petric și Daniela Stroie, participante la cursul pe această temă din Barcelona, au prezentat planul de intervenție pe acest an pentru comisia anti- bullying, care cuprinde intervenții la fiecare clasă și activități cu copiii - “Cercul prieteniei”, menite să crească empatia și să-i ajute pe participanți să își gestioneze emoțiile și conflictele printr-o atitudine potrivită.





Un moment interactiv, foarte bine primit de public, a fost un joc de conectare intitulat “Și eu” în care am descoperit ca avem cu toții foarte multe lucruri în comun. Acesta este doar un truc pe care d-nele profesoare Elena Muntean și Sanda Giurgiu l-au scos din pălăria magică de resurse educaționale experimentate la Praga în cadrul cursului despre “Pedagogiile secolului XXI”. 
Doamnele profesoare Mihaela Duicu și Roxana Puchianu ne-au oferit o perspectiva inedită asupra unor sisteme de învățământ performante: Finlanda și Germania.


Începutul, ca și finalul, au aparținut copiilor. Iris Brujbu, Ana Ida și Emilia Bacioiu au prezentat experiențele trăite în mobilitatea din din Salzhausen, Germania, unde au fost găzduite în familii, au participat la cursuri și activități ale școlii, interacționând cu “konflict scouts” și “web coaches”- grupurile de elevi voluntari, care își ajută colegii în gestionarea conflictelor și a situațiilor de cyber bullying. 
Cei 61 de participanți au aflat lucruri noi și interesante despre proiectele din școală, au participat activ și, la final, și-au declarat intențiile de a se alătura grupului de voluntari Erasmus pentru a participa la viitoarele activități.