Treceți la conținutul principal

Participare la cursul “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” in Barcelona

În perioada 20-25 mai 2024,

am participat, împreună cu colega mea, profesor pentru învățământ primar Daniela Stroie, la cursul “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” organizat de Teacher's Academy In Barcelona. Mobilitatea s-a desfășurat în cadrul acreditării Erasmus 2023-1-RO01-KA121-SCH-000147726, proiect finanțat de Uniunea Europeană. Iată o scurtă prezentare cu concluziile acestui curs:


1. Interactivitate si implicare:
Unul dintre punctele forțe ale cursului a fost abordarea interactivă, care a încurajat participanții să se implice activ în discuții și activități. Aceasta a permis nu doar învățarea teoretică, ci și aplicarea practică a conceptelor în contexte reale.

2. Prezentarea clară și bine organizată:
Prezentarea informațiilor a fost eficientă și bine structurată,facilitând înțelegerea profundă a fenomenului bullying-ului, atât din perspectiva victimelor, cât si a agresorilor și martorilor.

3.Conștientizarea și soluții:
Cursul a subliniat importanța conștientizării bullying-ului în diverse medii (școli, locuri de muncă, online) și a oferit soluții practice pentru prevenirea și combaterea acestuia. S-a pus accent pe rolul educației și pe responsabilitatea colectivă în crearea unui mediu sigur.

4.Abordări practice:
S-au discutat metode de intervenție și strategii pentru gestionarea situațiilor de bullying, inclusiv tehnici de comunicare, sprijin emoțional și modalități de implicare a autorităților sau instituțiilor relevante.

5.Importanța empatiei și a incluziunii:
Un alt aspect esențial subliniat a fost dezvoltarea empatiei și promovarea unui climat de incluziune, ca soluție pentru prevenirea apariției comportamentelor de bullying.


Concluzia generală este că acest curs a fost nu doar informativ, ci și transformator, oferind instrumentele necesare pentru a contribui activ la prevenirea bullying-ului în diferite medii. Intenționăm să aplicăm cat mai multe din aceste strategii în școala noastră în viitorul apropiat.

Întocmit de profesor pentru învățământ primar: Cristina Petric