joi, 2 noiembrie 2023

Erasmus Generation Summit

Vineri 27 octombrie 2023, am fost și noi, elevi și profesori de la Școala Gimnazială Peter Thal Râșnov, parte dintr-un mare eveniment. Dar cred că despre asta este vorba în acțiunile de voluntariat. “Erasmus Generation Summit”, organizat de Centrul EUROPE DIRECT Râșnov, alături de Erasmus Student Network Romania, ne-a adus alături de sute de studenți străini care studiază în România prin burse Erasmus+.

O întâlnire inedită dintre studenți, coordonatorii evenimentului, echipa de voluntari ai școlii, dar și elevi dornici să se implice, care cu toții au ajutat dar au și participat efectiv la atelierele propuse de organizatori, fie că a fost vorba de jocurile copilăriei în România, confecționare de brățări (ale prieteniei, desigur :-), pictură pe sacoșe de pânză sau pe măști, atelier de prim ajutor, joc de rol despre cum se iau deciziile în Uniunea Europeană sau altele descrise mai jos de doi dintre voluntarii școlii.


“Eu am participat la un atelier de improvizație și mi s-a părut interesant să comunici folosind orice mijloc. Am avut parte de jocuri cu dans până la actorie, iar atmosfera a fost una mult mai relaxanta decât mă așteptam. Am simțit emoțiile dinaintea unei reprezentări și cum e sa te gândești la ce să spui, dar în același timp sa traduci mintal totul în alta limba. Cred că toți oamenii ar trebui să aibă aceasta capacitate de a improviza în orice situație pentru că ne ajuta să ne dezvoltăm atât profesional, cât și social.” (Ana, clasa a 7-a)

“Am participat la un atelier în care am aflat mai multe despre schimburile de experiență Erasmus şi despre oportunitățile pe care fiecare elev/student din EU le are. A fost interesant pentru că am făcut cunoştință cu studenți din mai multe țări şi ne-au povestit ce joburi au sau ce vor să facă mai departe în viață.” (Mira, clasa a 7-a)

Bucuria a fost cu atât mai mare cu cât, printre voluntarii EUROPE DIRECT, am colaborat cu foști membri ai echipei Erasmus a școlii, acum liceeni, de care suntem foarte mândri. Evenimentul, aflat deja la a doua ediție, ne-a oferit oportunitatea de ne întâlni și a lucra împreună: elevi ai școlii (începând cu clasa a 5-a), liceeni, studenți din toată lumea și profesori, cu toții dornici de a crea punți între oameni, prin joc, artă sau exerciții de democrație.