miercuri, 30 mai 2018

Schimb de experiență cu Germania 21-28 mai 2018

Secvențe din jurnalul unui participant
Școala noastră este implicată într-un schimb de experiență cu școala Marion-Dönhoff-Gymnasium din Mölln, Germania. Oaspeții germani au fost găzduiți la câte un elev român în perioada 21-28 mai, urmând ca vizita în Germania să aibă loc între 10-17 septembrie 2018. A fost o săptămână minunată pentru toți participanții! În primele zile, am vizitat împrejurimile pentru a le arăta copiilor din Germania frumusețile zonei și am avut activități comune legate de mediu și de dezvoltarea durabilă. În weekend, oaspeții au petrecut timpul împreună cu familiile gazdă, pentru ca ultima zi să fie o zi a bilanțului.
Luni, 21 mai: Emoționați, elevii români și-au preluat partenerii, care după o lungă călătorie au ajuns în jurul orei 22 la Râșnov.
Marți, 22 mai: Toți cei 54 de elevi participanți împreună cu profesorii, ne-am întâlnit în CDI unde le-am prezentat elevilor germani informații despre România, Râșnov, obiectivele turistice din jur și am încercat să ne cunoaștem. Am mers apoi la cinematograful Amza Pellea unde am vizionat, în aplauzele publicului, monologurile în limba engleză ale elevilor premiați la etapa județeană a concursului Speak Out. La finalul vizionării, am mers la restaurantul Pitt Stop unde am servit prânzul, plecând apoi spre Cetatea Râșnov, unde am avut parte de un tur ghidat chiar de o fostă elevă a școlii noastre. Ziua de marți s-a încheiat în curtea școlii unde a avut loc un eveniment deosebit - Crosul Pacii.
Miercuri, 23 mai: A fost o zi plină, când am vizitat Brașovul si câteva din obiectivele sale de neratat: Prima școală românească, Biserica Neagră, Poarta Ecaterinei. Am avut ocazia să vizităm Prefectura, invitați chiar de președintele Consiliului Județean, domnul Adrian Veștea, fost primar al Râșnovului, care ne-a răspuns la toate întrebările. După întoarcerea în Râșnov, am mers împreună cu oaspeții noștri la centrul de educație Schubz unde am copt pâine, ne-am jucat și am gustat din renumitul și deliciosul Zup.
Joi, 24 mai: Din nou la Schubz! Impărțiti în două grupe, am făcut, pe rând, atelierul de pădure si cel de consum responsabil. În pădure, am experimentat pădurea cu toate simțurile, iar la centru, am învățat, printre altele, despre reciclare și diferența dintre mâncarea sănătoastă și cea nesănătoasă. După prânzul servit desigur la La Pitt Stop ne-am îndreptat spre castelul Bran, după care am poposit la Moeciu de Sus, La cabane aux images, cabana domnului fotograf Laurent Jouault, unde am admirat aparate vechi de fotografiat și chiar ne-am fotografiat cu un aparat special. Tot acolo am avut parte de jocuri organizate de domnul profesor de sport si de o urcare pe dealul pitoresc din spatele casei.
Vineri, 25 mai: Am mers la modernul centru de vizitare al Parcului Național Piatra Craiului , de unde am cules informații interesante despre aceasta zonă protejată. Am parcurs apoi un traseu pe jos; un traseu ușor, dar cu o priveliște uimitoare. Înapoi la Râșnov am participat la un atelier de încondeiat ouă, mesteșug tradițional pe care l-am experimentat împreună cu oaspeții noștri germani.
Sâmbătă, 26 mai și duminică, 27 mai, am petrecut un weekend minunat în care am mers la piscină, bowling, adventure park, fie am vizitat Sibiul, Castelul Peleș, Peștera Ialomiței; unii au ajuns chiar la mare. Cu toții ne-am distrat și am rămas cu amintiri de neuitat!
Luni, 28 mai: A fost vremea feedback-ul săptămânii petrecute alături de partener. Toată lumea s-a simțit foarte bine, copiii dorind să se reîntoarcă la noi, în România. Am mai avut câteva ore în familie, urmând după aceea o despărțire tristă. Lacrimi au șiroit pe fețele unor copii la despărțire, dar, din fericire, ne vor revedea pe 10 septembrie!

Albu Andrei, clasa 6C